DATA-DRIVEN
COMMUNICATIE
& CAMPAGNES
Campagnes Seine Schelde Vlaanderen
Codecrea ontwikkelde de nieuwe data-driven aanpak van campagnes in het kader van Seine Schelde Vlaanderen, het grootste Europese binnenvaartproject.
We introduceerden een moderne communicatiestrategie (meer mobiel, meer sociaal, meer visueel en meer datagedreven) met naast een offline luik ook een sterke aanwezigheid online en op social media.
We voorzien ondersteuning bij de contentstrategie en zetten gerichte campagnes op voor de promotie van het brand Seine Schelde Vlaanderen, de creatie van een draagvlak voor de maatschappelijke doelstellingen en het promoten van specifieke publieks-en sectorevenementen.
#binnenvaart #modalshift #vlaamsewaterweg #seineschelde
Data monitoring tijdens campagnes
Codecrea verzorgt de data-driven ondersteuning voor communicatiebureau’s bij campagne’s.
We creëren een helder en doelgericht data-framework dat toelaat campagnes op te volgen.
We monitoren, analyseren, formuleren aanbevelingen en sturen bij. Zo maximaliseren we de resultaten én kostenefficiëntie van communicatie
Na afloop koppelen we de resultaten terug naar de oorspronkelijke doelstellingen en tonen we de impact van de campagne’s glashelder en onweerlegbaar aan.
VOORBEELDEN
We ondersteunden o.m. de strategen van Cojak & Brand Lieutenants bij het monitoren, opvolgen en bijsturen van online-campagnes voor
- Week van de Milieuvriendelijke Voertuigen
(Departement Omgeving)
- Topindesport – Time Out tegen Pesten
(Internationaal Centrum Ethiek in de Sport)
- Tismaarda
(Konekt vzw – Vlaamse campagne voor inclusie van mensen met een beperking in het verenigingsleven)
- Armoedecampagne #GeenRobots
(iDrops)
- KR-8 dossier – Ring rond Kortrijk
(Vlaanderen, Kortrijk, Kuurne, Harelbeke, Zwevegem en Wevelgem en Intercommunale Leiedal)